Thursday, December 20, 2007

600



Och dääär passerade jag 600 cyklade mil för i år!

Jo, jag hade visserligen siktat på 700, men jobbet jag hade under sommaren tog död på både tid och ork många dagar. Man kan inte få allt...

600 mil innebär att jag under 2007 cyklat nästan exakt lika mycket som under hela perioden september 2004 till och med december 2006. 2004 blev det bara ca 30-35 mil, men det var ju då jag började i vuxen ålder. 2005 blev det 270 mil, i runda slängar. 2006 skrapade jag ihop 311 mil. Totalt ca 610-615 mil där alltså...

2007 är också mitt andra år som jag loggar fullständigt. Varje cykeltur registreras. Av det skälet gör jag alla cykelturer, även de korta, till träningspass. Att cykla till skolan blir till naturliga intervaller (sprint mellan rödljusen) och backträning (först Götaälvbron och sen Viktor Rydbergsgatan från Götaplatsen, alternativt Aschebergsgatan följt av backen upp till Wavrinskys från Kapellplatsen. Rekordet är 36 km/h uppför Aschebergsgatan, men jag ska erkänna att jag hade vinden i ryggen den gången...

Många är de gånger jag kommit fram till skolans cykelparkering så slutkörd att jag får stå still och vila några minuter. Det har också hänt att jag varit spyfärdig av ansträngningen...

Eftersom det är nästan två veckor kvar av 2007, ska jag återkomma med en detaljerad sammanfattning av året, men all möjlig statistik. Som naturligtvis är helt ointressant, men eftersom jag gillar att hålla koll på siffror och göra snygga diagram, så struntar jag i det!

1 comment:

Anonymous said...

Snajsigt! Kört hårt under 2008 så kommer du lätt upp i 700 mil.